دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاثیر رنگ ها در بازاریابی و برندسازی

تاثیر رنگ ها در بازاریابی و برندسازی

روانشناسی رنگ: بازاریابی و برندسازی

برای خرده فروشان و اکثر فروشگاه ها، بازاریابی یک هنر متقاعدسازی است. عوامل مختلفی بر تصمیم به خرید خریدارانی که وارد فروشگاه شما می شوند تأثیر می گذارد. متداول ترین تأثیرات، نشانه های بصری ظریف و آشکار در فروشگاه، از ترتیب چیدمان و رنگ ها گرفته تا ارائه و قرار دادن محصولات است. هنگام بازاریابی محصولات جدید، بسیار مهم است که تاثیر رنگ ها را بر تصمیم خرید در نظر بگیرید. تحقیقات نشان می دهد که استفاده صحیح از رنگ، شناخت برند را تا 80 درصد افزایش می دهد. همچنین جذابیت بصری را تا 93 درصد افزایش می دهد. 85 درصد از مصرف کنندگان به دلیل رنگ خرید می کنند.


رنگ‌ها چقدر بر تصمیم مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارند؟

جذابیت بصری یک کالا، تأثیر عمده‌ای بر تصمیم خرید مصرف‌کننده دارد. در واقع رنگ، ساختار و ظاهر یک محصول بر 93 درصد تصمیم خرید تأثیر می گذارد. پس از بافت که 6 درصد از تصمیم خرید را تحت تأثیر قرار می دهد و صداها و بوها که روی 1 درصد تصمیم خرید تأثیر می گذارند. هنگامی که یک مصرف کننده شروع به رفتن به سمت کالایی می کند که رنگ مورد علاقه او را دارد، بخش عمده تصمیم خرید قبلا گرفته شده است. وقتی این چهار: رنگ، طرح/بافت و بو ترکیب شوند، تصمیم خرید قدرتمند می شود.


1. قرمز در بازاریابی و برندسازی

روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندسازی

وقتی صحبت از شخصیت و نشانه های بصری به میان می آید، قرمز احساسات قوی را برمی انگیزد، اشتها را افزایش می دهد، نماد شور و عشق و اشتیاق است. قرمز در بازاریابی، به افزایش ضربان قلب معروف است و بیشتر برای خریداران هیجانی استفاده می شود. قرمز باعث ایجاد فوریت می شود که اغلب در هنگام ترخیص کالا از آنها استفاده می شود. اشتها را تحریک می کند، به همین دلیل است که بیشتر در بسیاری از رستوران ها استفاده می شود. این با بقا، هوشیاری، ایمنی و... مرتبط است. این رنگ توسط Target، Heinz، YouTube و Netflix استفاده می شود . 62 تا 90 درصد خریداران بر اساس تأثیر این رنگ قضاوت فوری می کنند.


2. زرد در بازاریابی و برندسازی

روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندسازی

این رنگ فرآیند ذهنی را تحریک می‌کند و ارتباط را تشویق می‌کند، چشم‌ها را خسته می‌کند اما نشاط را نیز افزایش می‌دهد. در بازاریابی، نشان دهنده خوش بینی، جوانی و وضوح است. برای جلب توجه خریداران در ویترین استفاده می شود. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که این اولین رنگی است که نوزادان به آن واکنش نشان می دهند و به همین دلیل رنگی است که در اکثر محصولات و اسباب بازی های کودک استفاده می شود. این رنگ یکی از طولانی ترین طول موج ها را دارد و یکی از جذاب ترین رنگ ها از نظر روانی است. همچنین بسیار قابل مشاهده است و توجه را به خود جلب می کند. استفاده بیش از حد از رنگ زرد باعث اضطراب می شود، بنابراین هنگام استفاده از آن در فروشگاه خود باید تعادل را پیدا کنید. این توسط نیکون ، IKEA، CAT و DHL استفاده می شود.


3. آبی در بازاریابی و برندسازی

روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندسازی

این رنگ بیشتر با آب مرتبط است و برای آقایان رنگ بهتری است. اشتها را مهار می کند و نشان دهنده آرامش است. بهره وری را افزایش می دهد و بیشتر در فضاهای اداری استفاده می شود. باعث ایجاد حس امنیت و اعتماد در یک برند می شود. اگر مغازه شما به رنگ آبی باشد، مردم 15 درصد بیشتر احتمال دارد مغازه شما را به خاطر بسپارند. همچنین با بهره وری مرتبط است و رنگی غیر تهاجمی است. حس اعتماد به نفس آبی است که آن را به رنگ مورد علاقه موسسات مالی تبدیل می کند. این رنگ همچنین به عنوان القا کننده وفاداری شناخته شده است. JP Morgan، Facebook، American Express ، LinkedIn و Dell از این رنگ در برندهای خود استفاده می کنند.


4. نارنجی در بازاریابی و برندسازی

روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندسازی

این نشان دهنده اشتیاق و هیجان است و نماد گرماست. همچنین رنگ احتیاط است. برندهای دارای رنگ نارنجی شاد و با اعتماد به نفس در نظر گرفته می شوند. از آن برای ایجاد یک تماس برای اقدام استفاده می شود، یعنی اشتراک، خرید یا فروش. رنگ با قیمت مناسب و ارزش خوب همراه است. به همین دلیل است که از آن در فروشگاه های صرفه جویی مانند Payless و Home Depot استفاده می شود. Amazon، Nickelodeon، Hooters، Mozilla و برخی از سایت های کوپن مانند Coupon Cabin، Domain Promo ، FatWallet نیز از رنگ نارنجی در مارک های خود استفاده می کنند.


5. سبز در بازاریابی و برندسازی

روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندسازی

نشان دهنده سلامتی و آرامش است. دلالت بر طبیعت دارد و افسردگی را کاهش می دهد. چشم انسان قادر است بیشتر از هر رنگی سایه های سبز را مشاهده کند. نشان دهنده رشد جدید است. در بازاریابی، در فروشگاه ها برای ایجاد احساس آرامش استفاده می شود. با ثروتمندان مرتبط است و از دیرباز نماد باروری بوده است. بازاریابان از آن برای جذب مشتریان دوستدار محیط زیست به فروشگاه های خود استفاده می کنند. در قرن پانزدهم رنگ سبز برای لباس عروس بود. Spotify ، Holiday Inn، Land Rover، John Deere و Whole Foods از این رنگ استفاده می کنند.



6. بنفش در بازاریابی و برندسازی

روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندسازی

این رنگ سلطنت، موفقیت، ثروت و خرد است. در بازاریابی از آن برای تسکین و آرامش استفاده می شود. اغلب در لوازم آرایشی و محصولات ضد پیری استفاده می شود. بنفش نشان دهنده یک برند عاقلانه و خلاق است. Yahoo ، Craigslist و Hallmark از این رنگ در برندهای خود استفاده می کنند. این رنگ ترکیبی عالی بین ثبات آبی و انرژی و قدرت قرمز است و آن را به رایج ترین رنگ در اجناس برندهای لوکس تبدیل کرده است. بازاریابان باید در نظر داشته باشند که رنگ بنفش زیاد باعث حواس پرتی و درون نگری می شود.


7. سیاه در بازاریابی و برندسازی

روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندسازی

این رنگِ پیچیدگی، رمز و راز، قدرت و کنترل است. این رنگی است که برای فروش اقلام شیک استفاده می‌شود. این بیشتر بر صنایع بسته بندی لوازم آرایشی پیشرفته، به ویژه رژ لب و رژگونه های مجلل تسلط دارد. هنگامی که بیش از حد استفاده می شود می تواند به طور ناخودآگاه دافعه باشد زیرا نشان دهنده منفی بودن و ظلم است. گوچی و آدیداس از جمله برندهایی هستند که از رنگ مشکی استفاده می کنند.


8. سفید در بازاریابی و برندسازی

این نشانگر تمیزی، خلوص و ایمنی است و می تواند برای نشان دادن بی طرفی استفاده شود. رنگ سفید بیشتر برای افزودن فضا و دلباز کردن یک منطقه کوچک استفاده می شود. این رایج ترین رنگی است که توسط بازاریابان هنگام تبلیغ کوپن و تخفیف استفاده می شود. سفید بهترین رنگ برای استفاده در زمانی است که می خواهید در قفسه ها و راهروهای خود کنتراست ایجاد کنید. در واقع، برخی از بزرگترین برندهای جهانی مانند گوگل از رنگ سفید برای ایجاد کنتراست در صفحات اصلی خود استفاده می کنند. سفید رنگ شفافیت و طراوت است و برای جرقه زدن خلاقیت استفاده می شود. به همین دلیل رایج ترین رنگ در بلوک های اداری است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده