دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 5 بهترین لوگوی رستوران برای الهام گرفتن

5 بهترین لوگوی رستوران برای الهام گرفتن

بررسی بهترین لوگوهای رستوران ها و فست فودی ها برای ایده گرفتن!

لوگوها بخش مهمی از برند یک رستوران هستند . یک لوگوی خوب باید به یاد ماندنی باشد، ماهیت رستوران را منتقل کند و به مهمانان کمک کند تا مکان را بشناسند. همانطور که می گویند، ما ابتدا با چشمان خود غذا می خوریم، بنابراین یک لوگوی جذاب و خوشمزه می تواند مشتریان را به شما جذب کند. انتخاب یک لوگوی مناسب در صنعت رقابتی رستوران بسیار مهم است. لوگو روی تابلوها ، منوها، لباس‌ها، بسته‌بندی و تبلیغات ظاهر می‌شود. هویت ایجاد می کند و درک مشتری از رستوران را شکل می دهد.


شماره 1 طاق طلایی مک دونالد

15 بهترین لوگوی رستوران برای الهام گرفتن

مک دونالد بیش از یک فست فود زنجیره ای است و خود را در تار و پود رستوران ها جاسازی کرده است. لوگو Golden Arches به عنوان نماد فرهنگ پاپ شهرت جهانی دارد.


لوگوی مک‌دونالد، نام شرکت را با حروف قرمز درشت و پررنگ نشان می‌دهد که بین دو نیمه قوسی زرد روشن که بدون اتصال کاملاً به یکدیگر می‌رسند، قرار گرفته است. این پل ناقص فضای خالی ایجاد می‌کند و طاق‌های طلایی را حتی در silhouette ها فوراً قابل تشخیص می‌کند.


طاق ها نمادی از دسترسی پذیرایی هستند. آنها مسیری بصری ایجاد می کنند که مشتریان را به سمت غذای گرم که در احساسات دوران کودکی پیچیده شده است، هدایت می کند.


چندین دهه از زمان افتتاح اولین رستوران آن در سال 1940، نشان تجاری مک دونالد همچنان نماد درخشان رویای فست فود آمریکایی است.


مک دونالد از همان روزهای ابتدایی خود به شدت به سمت بازاریابی برند متمایل شد و تابلوهای کنار جاده و لفاف‌هایی با طاق‌های به یاد ماندنی طلایی روی آن نصب شد.


شماره 2 استارباکس

15 بهترین لوگوی رستوران برای الهام گرفتن

کافی شاپ های زنجیره‌ای استارباکس یکی از شناخته شده ترین لوگوهای روی کره زمین را دارد که تقریباً در هر گوشه جهان با یک نگاه قابل تشخیص است. لوگوی سبز و سفید آن نمادی جهانی از تجربه نوشیدن قهوه است.


لوگوی استارباکس یک پری دریایی دو دم را نشان می دهد که با نام شرکت احاطه شده است. او که به عنوان آژیر شناخته می شود، با موهای بلند و روانش ظاهر می شود.

این تصویری غیرمعمول برای یک شرکت قهوه‌سازی معروف است که به داستان‌های اولیه دریانوردی بازمی‌گردد، زمانی که آژیرها موجودات اسطوره‌ای بودند که گفته می‌شود ملوانان خسته را با آهنگ‌هایی که نویدبخش دانش عرفانی است، اغوا می‌کردند.


این لوگو رمز و راز و احساسات را در اطراف تجربه ضروری استارباکس در هم می آمیزد – حسی جذاب از راحتی و جادو در پشت هر فنجان قهوه.


علاوه بر آژیر فریبنده، لوگوی استارباکس از طریق رنگ سبز نمادین خود متمایز است. رنگ سبز پررنگ بر برندسازی غالب است و در هر جزئیاتی از تابلوهای ویترین فروشگاه گرفته تا فنجان ها، بسته بندی ها، یونیفرم ها و موارد دیگر اعمال می شود.


رنگ سبز نشان دهنده مزارع قهوه سرسبز در سراسر سرزمین های عجیب و غریب است که دانه های استارباکس را تامین می کنند و از سلامتی، تجدید، طراوت و آرامش صحبت می کند.


شماره 3 KFC

5 بهترین لوگوی رستوران برای الهام گرفتن

به عنوان دومین زنجیره بزرگ فست فود مرغ در سراسر جهان، KFC موفقیت جهانی را در پشت لوگوی برند نمادینی که تقریباً به اندازه خود سرهنگ معروف است، به دست می آورد.


لوگوی KFC طرحی از سرهنگ هارلند سندرز را نشان می‌دهد که کت و شلوار سفید و پاپیون مشکی غربی خود را پوشیده است. چهره آشنای او به گرمی لبخند می زند - با موهای سفید، ریش و عینک بدون لبه.


در سمت چپ او، نام شرکت به اختصار Kentucky Fried Chicken با حروف قرمز پررنگ، نوشته شده.

در مجموع، لوگوی KFC روح سرهنگ را مستقیماً از سطل‌های کلکسیونی به هویت بصری اصلی می‌آورد، جایی که او از مشتریان گرسنه‌ای که هوس این دستور غذای منحصربه‌فرد را دارند استقبال می‌کند.


KFC با افتخار یک پیشگام مفهومی است که مرغ سوخاری را در سال 1930 در سراسر غرب میانه آمریکا راه اندازی کرد. بازاریابی فرنچایز اولیه به طور هوشمندانه ای بر جذابیت سرهنگ ساندر و کمال گرایی مواد غذایی متمرکز بود تا اعتماد مشتری را به خود جلب کند.


اگرچه سرهنگ در سال 1980 درگذشت، اما KFC در سطح جهانی لوگوی خود را به عنوان ادای احترام برجسته به میراث او تنظیم کرد.


شماره 4 Subway

5 بهترین لوگوی رستوران برای الهام گرفتن

SUBWAY با بیش از 40000 فروشگاه در بیش از 100 کشور، رکورد جهانی را برای اکثر رستوران های متعلق به یک نام تجاری واحد ثبت می‌کند. لوگوی سبز و زرد بازیگوش آن به طور جهانی رسیدن سریع ساندویچ های سفارشی را نشان می دهد.


نشان‌واره مترو با خطوط انباشته‌ای که در پشت یک فلش پررنگ با زاویه مورب به سمت راست بالا قرار دارند، سرعت می‌گیرد. هم پیکان‌ها و هم راه راه‌ها در رنگ‌های زرد و سبز مشخص Subway ارائه شده‌اند که با تجهیزات آماده‌سازی غذا مطابقت دارد.


Subway در سال 1965 در کانکتیکات با عنوان "Super Submarines Pete's" افتتاح شد و قبل از تغییر نام تجاری و گسترش در سطح ملی تا سال 1974 لوگوهای اولیه به سادگی نام برند را بر روی آجرهای سفید نشان می دادند و از پر کردن ساندویچ تقلید می کردند.


نسل‌های مدرن، جلوه‌های بصری را بازبینی کردند تا پیشنهادات تازه و سالمی را که مطابق با روندهای سلامتی معاصر است، به نمایش بگذارند. سبز روشن تردی و تازگی سبزیجات را تداعی می کند. خطوط پرانرژی بازتاب سبک زندگی متعادلی است که توسط سلیقه ها شخصی سازی شده است.


این یک تغییر درخشان است که نقاط قوت اصلی Subway را با اولویت های مربوط به سبک زندگی هماهنگ می کند. مشتریان همچنان به گاز گرفتن میلیاردها ساندویچ در سراسر جهان ادامه می دهند و روی سبز و زرد آشنا برای ارائه سریع ساندویچ های تازه حساب می کنند.


شماره 5 برگر کینگ

5 بهترین لوگوی رستوران برای الهام گرفتن

با بیش از 18500 ویترین در حدود 100 کشور، به احتمال زیاد تابلوی برگر کینگ در جایی جلوی چشم می درخشد. لوگوی نمادین آبی، قرمز و زرد، آن برگرها را به شهرت جهانی فست فود تبدیل می کند.


این لوگو، نوشته برگر کینگ "BURGER KING" را با حروف قرمز پررنگ و ضخیم که بین دو قاب نان طلایی فشرده شده است درج می کند.


این طراحی هوشمندانه به صورت تصویری غذای کامل برگر کینگ را که بین نان‌های لطیف پیچیده شده است، نشان می‌دهد.


قدمت برگر کینگ به یک فروشگاه کوچک در سال 1953 در فلوریدا بازمی‌گردد، قبل از اینکه تا سال 1967 به سرعت در سطح ملی گسترش یابد. تکامل لوگوی آن با نام‌های مختلفی مانند Insta-Burger King قبل از اینکه در سال 1969 به طرح نمادین فعلی تبدیل شود، تغییر یافت.


برای بیش از 50 سال، علیرغم داغ شدن رقابت شدید برگر در سراسر جهان، ظاهر "نان" ماندگار بود. حتی ساده‌سازی معاصر، صرفاً خطوط را صاف می‌کند که با فضاهای دیجیتالی سازگار می‌شوند نه اینکه اثربخشی بصری آن‌ها را بازنگری کنند.


این اثبات در همبرگر از طریق ماندگاری لوگو باقی می‌ماند و برگر کینگ را در میان برندهای رستورانی که فوراً شناخته می‌شوند، به لطف فشرده شدن بین آن نان‌های به یاد ماندنی تثبیت می‌کند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده